>
Fa   |   Ar   |   En
   واکاوی نقش نظریه تربیتی اسلام درباره عناصر برنامه درسی (هدف، محتوا، روش تدریس، ارزشیابی)  
   
نویسنده حاتمی مصطفی
منبع اخلاق - 1394 - دوره : 5 - شماره : 19 - صفحه:141 -159
چکیده    نظریه‌های تربیتی، دیدگاه‌هایی هستند درباره تعلیم و تربیت که بر اساس آن‌ها فرآیند یاددهی و یادگیری انجام می‌شود. نظریه‌های تربیتی کارکردهای گوناگونی دارند که کارکرد راهنمایی و اثرگذاری آن‌ها بر فرآیند یاددهی و یادگیری، اهمیّت ویژه‌ای دارد؛ زیرا این کارکرد مبنای تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و نیز مبنای عمل در کلاس درس است و اصول، اهداف، روش‌های تدریس، انتخاب محتوا و روش‌های ارزشیابی بر اساس آنها شکل می‌گیرد. در این پژوهش، دیدگاه نظریه تربیتی اسلام درباره هر کدام از عناصر بالا بررسی می‌شود.
کلیدواژه اسلام ,برنامه ‌درسی ,یاددهی و یادگیری
آدرس دانشگاه اصفهان, ایران
پست الکترونیکی mostafahatami30@gmail.com
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved