|
|
شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی با تکنیک الکتر
|
|
|
|
|
نویسنده
|
دیواندری علی ,نظری محسن ,رضوی سید مصطفی ,امین فرشته
|
منبع
|
مديريت صنعتي - 1393 - دوره : 6 - شماره : 2 - صفحه:283 -302
|
|
|
چکیده
|
این پژوهش با هدف شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی و با روش توصیفی پیمایشی انجام گرفته است. در این تحقیق ، پس از بررسی مبانی نظری و مرور مطالعات پیشین، چارچوب نظری طراحی شد. سپس با استفاده اطلاعات گردآوری شده و نظرسنجی از خبرگان، پرسشنامهای حاوی 28 سوال تدوین گردید و میان نمونه آماری که با روش نمونهگیری غیر احتمالی قضاوتی انتخاب شده بودند، توزیع و دادههای حاصل با بهرهگیری از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی. و تکنیک الکتر تحلیل شد. یافتهها نشان دادند که مهمترین شاخصهای تاثیرگذار بر همسوسازی استراتژیهای تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی در سازمان با رویکرد اقیانوس آبی، بهترتیب عوامل مدیریتی، عوامل مرتبط با کارکنان، بسترهای سازمانی، جایگاه سازمان در منحنی عمر، عوامل محیطی نزدیک و عوامل محیطی دور بودهاند.
|
کلیدواژه
|
استراتژی تجاری ,اقدامات منابع انسانی ,اقیانوس آبی ,الکتر ,همسوسازی
|
آدرس
|
دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران
|
پست الکترونیکی
|
famin@ut.ac.ir
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|