>
Fa   |   Ar   |   En
   شناسایی و اولویت‎بندی عوامل موثر بر همسوسازی استراتژی‎های تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی با تکنیک الکتر  
   
نویسنده دیواندری علی ,نظری محسن ,رضوی سید مصطفی ,امین فرشته
منبع مديريت صنعتي - 1393 - دوره : 6 - شماره : 2 - صفحه:283 -302
چکیده    این پژوهش با هدف شناسایی و اولویت‎بندی عوامل موثر بر همسوسازی استراتژی‎های تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی با رویکرد اقیانوس آبی و با روش توصیفی پیمایشی انجام گرفته است. در این تحقیق ، پس از بررسی مبانی نظری و مرور مطالعات پیشین، چارچوب نظری‎ طراحی شد. سپس با استفاده اطلاعات گردآوری شده و نظرسنجی از خبرگان، پرسشنامه‎ای حاوی 28 سوال تدوین گردید و میان نمونه آماری که با روش نمونه‎گیری غیر احتمالی قضاوتی انتخاب شده بودند، توزیع و داده‎های حاصل با بهره‎گیری از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی، آزمون تی. و تکنیک الکتر تحلیل شد. یافته‎ها نشان دادند که مهم‎ترین شاخص‎های تاثیرگذار بر همسوسازی استراتژی‎های تجاری و اقدامات مدیریت منابع انسانی در سازمان با رویکرد اقیانوس آبی، به‎ترتیب عوامل مدیریتی، عوامل مرتبط با کارکنان، بسترهای سازمانی، جایگاه سازمان در منحنی عمر، عوامل محیطی نزدیک و عوامل محیطی دور بوده‎اند.
کلیدواژه استراتژی تجاری ,اقدامات منابع انسانی ,اقیانوس آبی ,الکتر ,همسوسازی
آدرس دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, دانشیار مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران, دانشگاه تهران, استادیار مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران, ایران
پست الکترونیکی famin@ut.ac.ir
 
     
   
Authors
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved