بررسی تاثیر مولفه های تامین در مدیریت زنجیره عرضه بر شاخصهای عملکردی سازمان با روش مدل معادلات ساختاری (مورد مطالعه: صنعت الکترونیک خودرویی ایران)
|
|
|
|
|
نویسنده
|
آقاجانی حسنعلی ,روانستان کاظم
|
منبع
|
مديريت صنعتي - 1393 - دوره : 6 - شماره : 2 - صفحه:219 -240
|
|
|
چکیده
|
مدیریت زنجیره عرضه به منظور هماهنگ سازی اعضای زنجیره در عصر جدید، مورد توجه محققان زیادی قرار گرفتهرا به خود جلب کرده است؛ به طوری که به عنوانآن را یک رویکرد راهبردی برای تقاضا، عملیات، تدارکات و مدیریت فرایند لجستیکی مد نظر قرار می-گیردمیدهند. تحقیق پژوهش حاضر به بررسی مولفهمولفه های تامینتامین در مدیریت زنجیره عرضه میپردازد و تااثیر آنها را بر عملکرد صنایع الکترونیک قطعات خودروی درِ ایران می پردازدبررسی میکند. مدل مفهومی تحقیقپژوهش از ادغام چندین مدل حاصل شده است و جامعه ی ه آماری این تحقیقآن نیز شرکت های تولید کننده ی ه قطعات الکترونیکی خودرو در ایران بوده که با ابزار پرسشنامه و تجزیه و تحلیل های آماری و روش مدل معادلات ساختاری، فرضیه های مدل مفهومی مورد آزمایش قرار گرفتندشدند. یافته های ناشی از این تحقیقپژوهش نشان داد که مولفهمولفه های تامینتامین در مدیریت زنجیره عرضه با یکدیگر دارای همبستگی بوده داشته و هر یک نیز بر عملکرد سازمانی تااثیر گذار هستند. بنابراین مدیران ارشد باید در جهتبرای دست یافتن به مزیت های رقابتی نسبت به رقبای خود، این رویکرد را در سازمان مستقر کرده تا به منفعت های ناشی از آنها دست یابند.
|
کلیدواژه
|
عملکرد سازمان ,مدیریت زنجیره عرضه ,مشارکت تامینتامینکنندگان
|
آدرس
|
دانشکده علوم اقتصادی و اداری بابلسر, دانشیار دانشگاه مازندران، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، بابلسر، ایران, ایران, دانشکده علوم اقتصادی و اداری بابلسر, دانشجوی دکتری مدیریت (تولید و عملیات)، دانشگاه مازندران، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، بابلسر، ایران, ایران
|
پست الکترونیکی
|
e-mail: k.ravansetan@yahoo.com
|
|
|
|
|