|
|
تبیین نقش انتقال تکنولوژی در Qfd فازی برای رقابتیشدن محصول (مورد مطالعاتی : شرکت ایران ترانسفوری) (مورد مطالعاتی : شرکت ایران ترانسفوری)
|
|
|
|
|
نویسنده
|
فارسیجانی حسن ,ترابنده محمدعلی
|
منبع
|
مديريت صنعتي - 1392 - دوره : 5 - شماره : 2 - صفحه:103 -120
|
|
|
چکیده
|
امروزه با گسترش رقابت میان شرکتها، ساخت محصول یا خدمت مطابق با الزامات مشتریان، مسیلهای مهم تلقی میشود. بهگفته دیگر، شرکتها میبایست شناسایی مطلوبی از نیازمندیهای مشتریان داشته باشند و بتوانند آنها را در الزامات فنی محصول خود پیادهسازی کنند و برای عملیکردن الزامات فنی محصول، باید تضادهای میان این الزامات را در کوتاهترین زمان ممکن برطرف کنند. پژوهش حاضر، ابزاری برای طراحی محصول ترانسفورماتور مبتنی بر الزامات مشتری، در شرکت ایران ترانسفوری ارایه میدهد. برای این کار، ابتدا از ابزار qfd فازی استفاده شده است. در فرایند ماتریس خانه کیفیت، برای وزندهی به الزامات مشتریان، فرایند تحلیل سلسلهمراتبی فازی بهکار رفته و از نرمافزار تصمیمگیری پیشرفته برای محاسبه پایایی استفاده شده است. در خروجی ماتریس خانه کیفیت، اهمیت الزامات فنی طراحی بر اساس الزامات مشتریان بیان میشود، اما بین این الزامات فنی تضادهایی وجود دارد که براساس اهمیت این الزامات، از ابزار triz برای رفع تضادها در کمترین زمان ممکن استفاده شده است و این به معنای انتقال تکنولوژی است
|
کلیدواژه
|
انتقال تکنولوژی ,روش فازی ,ماتریس خانه کیفیت ,Fahp ,Qfd ,Triz
|
آدرس
|
دانشگاه شهید بهشتی, گروه مدیریت صنعتی, ایران, دانشگاه شهید بهشتی, ایران
|
پست الکترونیکی
|
m.a.torabandeh@gmail.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|