>
Fa   |   Ar   |   En
   بررسی اثرات عوامل کلیدی موفقیت مدیریت کیفیت بر عملکرد کیفیت و کسب‎وکار یک زنجیره‎ی ‌تامین: تحلیل تجربی شرکت‎های ایرانی  
   
نویسنده فتحی هفشجانی فرهاد ,بشیری مهدی ,کرباسیان مهدی
منبع مديريت صنعتي - 1389 - دوره : 2 - شماره : 5 - صفحه:103 -124
چکیده    افزایش توجهات به مدیریت زنجیره‎ی تامین (scm) موجب شد تا پژوهشگران مدل‌ها، ساختارها و چارچوب‌های مدیریت کیفیت را که در زمینه مدیریت عملیات توسعه داده شده ‌بودند، مورد بررسی مجدد قرار دهند. در این مقاله، در چارچوب یک مدل ساختاری چگونگی تاثیر دو رویه کیفیتی scm (تمرکز بر مشتری و مدیریت کیفیت تامین‌کننده ) به همراه برخی از مهم‌ترین عوامل موفقیت مدیریت کیفیت که این روابط را به جلو برده و تعدیل می‌کنند، بر عملکردکیفیت و کسب‎وکار یک زنجیره‎ی تامین بررسی شده‌است. در این پژوهش داده‌ها از طریق پرسشنامه از 100 شرکت صنعتی ایران جمع‌آوری شده‌است. یافته‌های این پژوهش، از این موضوع که تعهد مدیریت ارشد موجب ایجاد پیوند میان شرکای زنجیره‎ی تامین شده و در نهایت عملکردکیفیت کل زنجیره را تحت تاثیر قرار‌ خواهد ‌داد، حمایت می‎کند. همچنین از دیگر نتایج این پژوهش وجود رابطه مستقیم میان تعهد مدیریت ‌ارشد و نقش دپارتمان کیفیت است که در نهایت عملکرد زنجیره‎ی تامین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
کلیدواژه مدیریت زنجیره‎ی تامین ,عوامل کلیدی موفقیت مدیریت کیفیت ,عملکرد کیفیت وکسب‎و کار ,مدل ساختاری
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد, کارشناس‎ارشد مدیریت صنعتی ـ تولید، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‎آباد، ایران, ایران, دانشگاه شاهد, عضو هییت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه شاهد، ایران, ایران, دانشگاه صنعتی مالک اشتر, عضو هییت علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی مالک اشتر، ایران, ایران
 
     
   
Authors
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved