>
Fa   |   Ar   |   En
   طراحی و اجرای مدل عمومی ارزیابی پیشرفت فرهنگی‌اجتماعی در دانشگاه‌ها  
   
نویسنده خواجه‌سروی غلامرضا ,علی‌احمدی علیرضا ,معینی علیرضا ,دزفولی مصطفی
منبع تحقيقات فرهنگي ايران - 1391 - دوره : 5 - شماره : 4 - صفحه:23 -41
چکیده    بررسی، تحلیل و سنجش عملکرد در حوزه‌های خاص و کیفی فرهنگی‌اجتماعی، علاوه بر تازگی و ضرورت اجرا، نیازمند طراحی روش‌شناسی‌های بومی و ویژه، به‌منظور پیاده‌سازی در کشور است. ازاین‌رو، هدف مقاله حاضر، بررسی مفهوم فرهنگ، طبقه‌بندی سازمان‌های فرهنگی در جمهوری اسلامی و ساختار هرمی سلسله‌مراتب فرهنگ، روند تحول و اثرگذاری متقابل ارگان‌ها، مرور ادبیات مرتبط با حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی، انطباق ذی‌نفعان راهبردها با واقعیات موجود در ساختار عملیاتی فرهنگ، تفکیک دوگانه شاخص‌ها و تحلیل و تشریح شاخص‌های پیشنهادی است. به‌ این منظور، این مقاله به بررسی مدل وزن‌دهی و نیز روش ارزیابی و سنجش شاخص پیشرفت، با رویکرد خاص به چهارچوب الگوی اسلامی‌ایرانی پیشرفت و تحلیل اثرات ناشی از اجرای الگو، روش وزن‌دهی و بهره‌گیری از شاخص‌ها و بررسی موردی دانشگاه‌ها که به‌صورت نمونه خاص طی سه دوره، در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کل کشور اجرا شده و ارایه مدل خطی، با لحاظ ضرایب وزنی در این خصوص پرداخته است.
کلیدواژه الگوی‌ اسلامی‌ایرانی ,پیشرفت فرهنگی‌‌اجتماعی ,مدل عمومی ,دانشگاه ,ارزیابی عملکرد
آدرس دانشگاه علامه طباطبایی, دانشیار علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی, ایران, دانشگاه علم و صنعت ایران, دانشیار دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران, ایران, دانشگاه علم و صنعت ایران, استادیار دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران, ایران, دانشگاه علم و صنعت ایران, دانشجوی دکترای مهندسی صنایع گرایش سیستم و بهره‌وری دانشگاه علم و صنعت ایران, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved