>
Fa   |   Ar   |   En
   تحلیل تاثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید (مطالعه موردی: شرکت تولیدکننده پوشاک ورزشی مجید)  
   
نویسنده مقدس مصطفی ,کلاته سیفری معصومه
منبع مديريت ارتباطات در رسانه هاي ورزشي - 1396 - دوره : 5 - شماره : 17 - صفحه:63 -72
چکیده    هدف این تحقیق تاثیر رسانه ها بر نگرش مشتریان نسبت به نام تجاری و قصد خرید محصولات شرکت مجید است. روش انجام پژوهش حاضر از نوع توصیفی و پیمایشی و به لحاظ هدف کاربردی است و داده‌های آن به‌صورت میدانی جمع آوری شدند، گردآوری داده ها با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت که با بهره گیری از نمونه گیری در دسترس، 223 مشتری به‌عنوان نمونه انتخاب شد. به‌منظور تحلیل رابطه میان متغیرها، از مدل‌سازی معادلات ساختاری (sem) استفاده‌شده است. برخی از یافته‌ها نشان می‌دهد که افزایش تبلیغات سنتی شرکت مجید و رسانه ه ای اجتماعی منجر به نگرش مثبت مشتریان نسبت به برند شرکت می شود، اما میزان تاثیرگذاری تبلیغات سنتی بیشتر از رسانه های اجتماعی است. به‌علاوه، نگرش نسبت به نام تجاری منجر به خرید محصولات شرکت می شود. با توجه به اینکه یکی از روش‌های جذب مشتریان استفاده از تبلیغات در رسانه ها است، یافته‌های این تحقیق نشان می دهد شرکت مجید برای تغییر نگرش مشتریان و خرید از این شرکت باید در رسانه‌های جمعی به تبلیغات بپردازد چون بیشتر موردتوجه آنان است.
کلیدواژه رسانه ها، شرکت مجید، قصد خرید، معادلات ساختاری، نگرش مشتریان
آدرس دانشگاه مازندران, ایران, دانشگاه مازندران, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved