|
|
تصویرپردازی صحیح از اسلام در شبکه پرستیوی متناسب با ویژگیهای مخاطبان جوان اروپا و آمریکای شمالی
|
|
|
|
|
نویسنده
|
ناصری طاهری عباس ,صلواتیان سیاوش ,ملک محمدی مرتضی
|
منبع
|
پژوهش هاي راهبردي سياست - 1398 - دوره : 8 - شماره : 30 - صفحه:139 -171
|
|
|
چکیده
|
با توجه به تلاشهای متعدد رسانهای برای اسلامهراسی و ایجاد تصویری نامتناسب از اسلام، هدف این مقاله تصویرپردازی صحیح از اسلام در شبکه پرستیوی است. در مرحله اول؛ دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و سایر بیانات مرتبط با موضوع، گردآوری و تحلیل مضمون شد و در قالب 15 موضوع و 7 محور کلی (هراسافکنی، تاریخ و تمدن غربی، اسلام اصیل، جامعه غرب، مسائل روز، رفتارهای اسلام و غرب و اسلام و سایر مکاتب) دستهبندی و مبنای پرسشهای مصاحبه قرار گرفت. در مرحله دوم 30 نفر از کارشناسان حوزه رسانه و دین بهصورت هدفمند انتخاب و مصاحبه نیمهساختاریافته شدند. پس از تحلیل محتوای کیفی متن مصاحبهها در نهایت خروجی این قسمت در دو بخشِ ارزیابی وضعیت موجود شبکه پرستیوی و پیشنهاد وضعیت مطلوب مدیریت پیام و محتوا برای این شبکه مطرح شد. راهکارهای پیشنهادی در سه حوزه برنامهسازی (مخاطب پژوهی، ساخت محتوا، توزیع پیام، رصدو بازخورد)، برنامهریزی (درون شبکهای و برون شبکهای) و نیز ساختار سازمانی (کادرسازی و مسائل و رویکردهای سازمانی شبکه) دستهبندی و خلاصه شد. در نهایت چرخه پیشنهادی رسانهای مطروحه در این پژوهش برای اتخاذ سیاستی موثر و متناسب با اهداف شبکه بر مبنای شناخت رسانه و زبان آن ارائه شد.
|
کلیدواژه
|
اسلام هراسی، مدیریت تصویر، پرستیوی، سیاستهای محتوایی، جوانان غربی
|
آدرس
|
دانشگاه صداوسیما, دانشکده ارتباطات و رسانه, ایران, دانشگاه صداوسیما, دانشکده ارتباطات و رسانه, ایران, دانشگاه صداوسیما, ایران
|
پست الکترونیکی
|
mortezamalek887@gmail.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Presenting the Genuine Image of Islam in PRESS TV Conformed to the Characteristics of its Youth Audiences Across USA & EU
|
|
|
Authors
|
Naseri Taheri Abbas ,Malek Moahmmadi Morteza ,Salavatian Siavash
|
Abstract
|
Noticing the media efforts of Islamophobia and the creation of a disproportionate image of Islam, the purpose of this paper is presenting perfect image of Islam in Press TV. The two letters of Iranian supreme leader to the youth of EU&USA and other statements related to the subject gathered for the content analysis method. The outputs of the first step categorized in 15 molds and 7 overall topics (Phobia making, history and civilization, true Islam, current problems, Islam and other ideologies, Islam and the Westand the West Society). By this step, 30 experts of media and religion field targeted to taking a semi structured interview. After analyzing the qualitative content of the interview texts, the output derived of this step divided in two parts: Assessing the present condition of Press TV and offering the suitable strategies for its content management. Proposed strategies were categorized and summarized in three areas: the programing (audience research, content creation, message distribution and feedback), the planning (in or out of Press TV), and organizational structure (human resources, TV’s organizational issues and so problems of channel). Finally, the media cycles which presented by this research recommended for Press TV in order to take an effective media strategy due to studying media and its language.
|
Keywords
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|