>
Fa   |   Ar   |   En
   طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران  
   
نویسنده سلطانی مصطفی ,کارگر غلامعلی ,کشکر سارا ,غفوری فرزاد
منبع مديريت و توسعه ورزش - 1397 - دوره : 7 - شماره : 4 - صفحه:42 -54
چکیده    هدف: هدف تحقیق حاضر، طراحی الگوی درآمدزایی باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران بود. روش‌شناسی: روش تحقیق حاضر، آمیخته اکتشافی بود. جامعه ی آماری تحقیق حاضر در مطالعه کمی و کیفی شامل کلیه نخبگان آگاه در صنعت فوتبال بود. در بخش کیفی از نمونه‌گیری هدفمند طبقه‌ای و در بخش کمی از نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد. ابزار مورد استفاده برای جمع‌آوری اطلاعات در بخش کمی، شامل پرسشنامه محقق‌ساخته بود. به منظور تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق حاضر از روش‌های تحلیل محتوا در جهت بررسی مصاحبه‌ها و از روش معادلات ساختاری در جهت بررسی مدل تحقیق استفاده شد. کلیه روند تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق حاضر در غالب نرم افزار spss نسخه 22 و نرم افزار pls انجام گردید. یافته‌ها: نتایج تحقیق نشان داد فعالیت تجاری، هواداران، رسانه، تبلیغات، درآمد‌ روز مسابقه، سایر و حامیان مالی به ترتیب با ضرایب تاثیر: 0.352، 0.189، 0.178، 0.169، 0.146، 0.138 و 0.137 می‌تواند مهم‏ترین منبع درآمدزایی باشگاه‌های فوتبال کشور باشد. نتیجه‌گیری: باشگاه‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بازاریابی و منابع مختلف درآمدزایی نظیر: فعالیت‌‌های تجاری، هواداران، حق پخش رسانه‌ای، تبلیغات، درآمد روز مسابقه، حامیان مالی و سایر منابع، به منظور تامین نیازهای مالی، توسعه باشگاه‌ و جهت حضور قدرتمند در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی، استفاده کنند.
کلیدواژه درآمدزایی، باشگاه حرفه‌ای، فوتبال
آدرس دانشگاه فرهنگیان، پردیس شهید رجایی قزوین, ایران, دانشگاه علامه طباطبائی, ایران, دانشگاه علامه طباطبائی, ایران, دانشگاه علامه طباطبائی, ایران
 
   Designing the Revenue Model for Iranian Professional Football Clubs  
   
Authors Ghafori Farzad ,Kargar Gholam Ali ,soltani mostafa ,keshkar sara
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved