>
Fa   |   Ar   |   En
   انتخاب استراتژی‌های بازاریابی زنجیره تامین در شرایط انتشار عدم‌قطعیت  
   
نویسنده حسنی علی اکبر
منبع چشم انداز مديريت صنعتي - 1394 - شماره : 18 - صفحه:33 -62
چکیده    در این مقاله، یک زنجیره تامین حلقه‌ بسته با هدف پاسخگویی به تقاضای مشتریان و ارائه خدمات پس ازفروش با حداکثر سود ممکن بررسی شده است. عدم قطعیت پارامترهای تقاضای مشتریان و ظرفیت تسهیلات از طریق تابع توزیع احتمال پیوسته در مدل اعمال شده و مسئله به روش برنامه‌ریزی تصادفی و در غالب یک مدل برنامه‌ریزی غیرخطی عدد صحیح مختلط، فرمول‌بندی شده است؛ علاوه بر آن انتشار عدم‌قطعیت بین سطوح زنجیره تامین در نظر گرفته شده و تاثیر آن بر سطح پاسخگویی به تقاضای مشتریان نیز ارزیابی شده است. همچنین، امکان انتخاب بهترین استراتژی بازاریابی برای زنجیره تامین و ایجاد یک جریان قابل‌اطمینان در طی دوره برنامه‌ریزی لحاظ شده است. مدل ارائه‌شده با استفاده از یک الگوریتم ممتیک مبتنی بر الگوریتم‌های ژنتیک و جست وجوی همسایگی متغیر انطباق‌پذیر حل شده است. کارایی الگوریتم حل با مقایسه عملکرد آن با دو الگوریتم فراابتکاری دیگر ارزیابی شده است. مدل و روش حل ارائه‌شده برای یک مسئله نمونه در صنعت تولید موتور خودرو اجرا شده است؛ درنهایت مجموعه‌ای از توصیه‌های مدیریتی با توجه به تحلیل نتایج و یافته‌های تحقیق پیرامون همبستگی و تاثیرات متقابل استراتژی‌های بازاریابی مدنظر ارائه شده است. نتایج، حاکی از تاثیر چشمگیر انتشار عدم‌قطعیت بر برنامه‌ریزی در سطح زنجیره تامین و عملکرد و اندرکنش متفاوت هر یک از استراتژی‌های بازاریابی مدنظر است
کلیدواژه انتخاب استراتژی بازاریابی؛ انتشار عدم قطعیت؛ الگوریتم ممتیک.
آدرس دانشگاه صنعتی شاهرود, ایران
پست الکترونیکی aa.hasani@shahroodut.ac.ir
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved