>
Fa   |   Ar   |   En
   شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی ارزش  
   
نویسنده طالبی داود ,خسرو نوبری بهرنگ ,فدوی‌اردستانی مینا
منبع چشم انداز مديريت صنعتي - 1391 - دوره : 2 - شماره : 7 - صفحه:9 -27
چکیده    هدف این پژوهش، شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی ارزش در ایران است. بدین منظور از مدل ماورر و پوکتاس جهت شناسایی عوامل بهره گرفته شد. این دو مدل، 34 متغیر را به‌عنوان عوامل اصلی موثر درانجام مطالعات مهندسی ارزش معرفی کردند. جامعه‌ی آماری این پژوهش، 37 سازمان تولیدی و خدماتی استان تهران و نمونه‌ی آماری، شامل 250 نفر از افراد درگیر، فعال و یا مرتبط با موضوع مطالعات مهندسی ارزش این سازمان‌ها بودند. بر این اساس داده‌های گردآوری شده از پرسش نامه‌ها و بااستفاده از روش‌های آماری آزمون دو جمله‌ای و تحلیل عاملی، در نهایت هشت عامل کلیدی در قالب سه گروه اصلی از بین 34 متغیر بر آمده از ادبیات تحقیق به‌عنوان عوامل اصلی موفقیت در انجام مطالعات مهندسی ارزش، در شرایط کنونی سازمان‌های تولیدی و خدماتی استان تهران شناسایی شدند.
کلیدواژه مهندسی ارزش ,عوامل موفقیت ,تحلیل عاملی
آدرس دانشگاه شهید بهشتی, استادیار, ایران, دانشگاه شهید بهشتی, کارشناس ارشد, ایران, دانشگاه شهید بهشتی, کارشناس ارشد, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved