>
Fa   |   Ar   |   En
   تاثیر مدیریت روابط زنجیره تامین بر رقابت پذیری شرکت هایکوچک و متوسط صنعت قطعه سازی خودرو  
   
نویسنده براتی مسعود
منبع چشم انداز مديريت صنعتي - 1396 - شماره : 26 - صفحه:169 -188
چکیده    هدف از این پژوهش، بررسی تاثیر مدیریت روابط زنجیره تامین بر رقابتپذیری شرکتهای کوچک و متوسط صنعت قطعه سازی خودرو ایران است. به این منظور، شاخص های رقابت پذیری و مولفه های روابط زنجیره تامین شناسایی شده و ارتباط میان آن ها به روش مدل سازی معادت ساختار ی بررسی شده است. نمونه آماری این پژوهش 175 شرکت کوچ و متوسط فعال در صنعت قطعهسازی خودروکشور بود که از طریق پرسشنامه مورد پیمایش قرار گرفته اند. بر اساس یافته ها، تاثیر 5 عام اعتماد، تعهد، همکاری، یکپارچگی و تبادل اطلاعا بر عام حس امنیت و ایمنی رد ش د و سایر روابط مدل مورد تایید قرار گرفتند. این پژوهش، شکاف پژوهشی در زمینه ارائه مدلی که نحوه تعاملا مولفه های روابط زنجیره تامین و رقابت پذیری را بررسی و همچنین اندازه سازمان های همکار یکننده را در نظر گیرد، پر میسازد. یافته های این پژوهش، میتواند مبنای خوبی برای شناخت وضع موجود مدیریت روابط در زنجیره تامین قطعه سازی خودرو به شمار رود تا شرکت ها به کم آن بتوانند رقابت پذیری خود را بهبود دهند.
کلیدواژه روابط زنجیره تامین ؛ رقابت پذیری؛ شرکت های کوچک و متوسط؛مدل سازی ساختاری -تفسیری؛ مدلسازی معادلات ساختاری
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد, گروه مدیریت صنعتی, گروه مدیریت صنعتی, ایران
پست الکترونیکی barati@phu.iaun.ac.ir
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved