>
Fa   |   Ar   |   En
   بررسی تفاوت زنان و مردان در زمینه تاثیرپذیری از نفوذ دیگران در خرید (مورد مطالعه دانشجویان دانشگاه اصفهان)  
   
نویسنده رنجبریان بهرام ,براری مجتبی ,صالح نیا منیره ,براری مرضیه
منبع مطالعات اجتماعي روانشناختي زنان - 1390 - دوره : 9 - شماره : 2 - صفحه:105 -132
چکیده    چکیدههدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تفاوت زنان و مردان در زمینه تاثیرپذیری از نفوذ دیگران در خرید است. پژوهش حاضر به صورت پیمایشی انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه بیردن و همکاران (1989) در زمینه سنجش میزان تاثیر‌پذیری بود. نمونهآماری این پژوهش 650 نفر از دانشجویان مشغول به تحصیل در نیمسال دوم تحصیلی 87-1386 دانشگاه اصفهان بودند که به شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند و به سوال‌های پرسشنامه پاسخ دادند. نتایج این پژوهش نشان داد که تاثیرپذیری زنان و مردان در مولّفه اطلاعاتی این شاخص معنادار ودر مولّفه هنجاری این شاخص معنادار نبوده است. همچنین زنان نسبت به مردان درمولّفه اطلاعاتی بیشتر تحت تاثیر نفوذ دیگران در خرید قرار می‌گیرند. در کنار نتایج اصلی پژوهش اعتبار شاخص تاثیرپذیری از نفوذ دیگران با استفاده از تحلیل عاملی تاییدی به کمک نرم افزار لیزرل، بررسی و تایید شد. واژگان کلیدی تاثیرپذیری مصرف کننده از نفوذ دیگران، نفوذ اجتماعی، فردگرایی، رفتار مصرف کننده، جنسیّت
کلیدواژه تاثیرپذیری مصرف کننده از نفوذ دیگران ,نفوذ اجتماعی ,فردگرایی ,رفتار مصرف کننده ,جنسیّت
آدرس
پست الکترونیکی marziyebarary@gmail. com
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved