>
Fa   |   Ar   |   En
   تبیین چارچوبی برای برندسازی جمهوری اسلامی ایران  
   
نویسنده ذبیحی جامخانه محسن ,آذر عادل ,معزز هاشم ,مقیمی محمد
منبع مطالعات انقلاب اسلامي - 1398 - دوره : 16 - شماره : 57 - صفحه:53 -68
چکیده    امروزه از برند ملت به‌عنوان قدرت نرم کشورها یاد می‌شود. با اینکه روزانه بر تعداد کشورهایی که برنامه برندسازی خود را آغاز می‌کنند افزوده می‌شود، اما این موضوع در کشور ما مغفول مانده است. براین‌اساس پرسش اصلی پژوهش حاضر این است که برند ملت ایران از چه عناصری تشکیل شده و چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ نمونه آماری پژوهش، 54 نفر از خبرگان آَشنا با موضوع برندسازی ملت است. روش گردآوری اطلاعات در مرحله مطالعه مبانی و پیشینه، مطالعه کتابخانه‌ای و در مرحله پیمایش مصاحبه عمیق است. برای تجزیه و تحلیل و مفهوم‌سازی، اطلاعات گردآوری شده از روش تحلیل محتوای مقوله‌ای با رویکرد قیاسی استفاده شد. طبق نتایج، »مزیت رقابتی ایران « و »ارتقاء تصویر ملت ایران «، توجه به »اصول و تکنیک‌های برندسازی « و ضرورت »کنترل و نظارت پیوسته « برنامه برندسازی ملت ایران مواردی هستند که در برندسازی ایران باید مورد توجه قرار گیرند.
کلیدواژه برندملت، برندسازی ملت، برندملی، مزیت رقابتی ملت.
آدرس دانشگاه تهران، پردیس فارابی, ایران, دانشگاه تربیت معلم, گروه مدیریت صنعتی, ایران, دانشگاه تهران، پردیس فارابی, گروه مدیریت و حسابداری, ایران, دانشگاه تهران, دانشکده مدیریت و حسابداری, ایران
پست الکترونیکی moghimi@ut.ac.ir
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved