>
Fa   |   Ar   |   En
   بررسی میزان توجه به مولفه‌های هویت انقلابی در کتاب‌های درسی تاریخ دوره تحصیلی متوسطه (رشته‌های علوم پایه) از سال 1357 تا 1388  
   
نویسنده پروانه فرهاد ,ابراهیم‌زاده عیسی ,نظری داریوش
منبع مطالعات انقلاب اسلامي - 1395 - دوره : 13 - شماره : 44 - صفحه:29 -42
چکیده    مهم ترین ابزار نظام آموزش و پرورش برای ایجاد هویت انقلابی در ذهن و ضمیر دانش آموزان، کتاب های درسی است. از دیدگاه برنامه ریزان درسی، کتاب های درسی «تاریخ»، یکی از ابزارهای مهم رسیدن به این هدف هستند. مسئله اصلی پژوهش پاسخ به این سوال بوده است: کتاب های درسی تاریخ دوره متوسطه رشته های علوم پایه از سال 1357 تا 1388 به چه میزان به مولفه های هویت انقلابی توجه داشته اند؟ بدین منظور با استفاده از روش تحلیل محتوا، 9 عنوان کتاب درسی، انتخاب و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. براساس یافته پژوهش، توجه بسیار زیادی به مولفه ها و مفاهیم مرتبط با هویت انقلابی در کتاب های درسی مورد نظر شده است.
کلیدواژه کتاب‌های درسی تاریخ، هویت انقلابی، تحلیل محتوا.
آدرس دانشگاه لرستان, ایران, دانشگاه پیام نور, ایران, دانشگاه لرستان, ایران
پست الکترونیکی nazari.d@lu.ac.ir
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved