>
Fa   |   Ar   |   En
   الگوی مدیریت برند داخلی هتل‌های شهر تهران  
   
نویسنده شفیعا سعید ,سیدنقوی علی
منبع باغ نظر - 1397 - دوره : 15 - شماره : 68 - صفحه:25 -38
چکیده    بیان مسئله: برندسازی داخلی را می‌توان یکی از فعالیت‎های مهم انسانی برای کسب مزیت رقابتی دانست. تجربیات تکرارپذیر در هتل‌ها وابستگی زیادی به رفتارهای باثبات منابع انسانی دارد. ساخت الگوی بومی و تکرارپذیرکردن تجربۀ مشتریان در هتل‌ها یک نیاز عملی و در عین ‌حال بنیادین وابسته به برندسازی داخلی است. از آنجا که تا به حال هیچ تلاشی برای معرفی الگوی بومی مدیریت برند داخلی هتل‌های تهران صورت نگرفته است، این تحقیق در پی پاسخ به این سوال است که چه الگویی برای مدیریت برند داخلی هتل‌های شهر تهران وجود دارد؟ هدف تحقیق: هدف از انجام پژوهش حاضر معرفی الگوی زمینه‌ای مدیریت برند داخلی است که با استفاده از داده‌های مرتبط با هتل‌های شهر تهران از نگاه خبرگان دارای سابقۀ مدیریتی و سرپرستی به دست آمده است.روش تحقیق: این پژوهش کیفی با استفاده از روش گراندد تئوری و با استفاده از کدگذاری مصاحبۀ 18 خبره صورت گرفته است که دارای سابقۀ مدیریت بالای 12 سال در هتل‌های تهران و تحصیلات تکمیلی مدیریت یا بازاریابی هستند و استفاده از نمونه‌گیری گلوله‌برفی برای انتخاب نمونه‌ها، اشباع نظری را ممکن ساخته است. لذا پس از کدگذاری‌های متون، 535 کد باز، 18 مقولۀ فرعی و 6 مقولۀ اصلی شناسایی شد.نتیجه‌گیری: نتایج نشان می‌دهد که استخدام و آموزش مهم‌ترین عوامل علّی، رفتارهای مدیر و تشویق برندمحور مهم‌ترین عوامل راهبردی و پیامد کارکنان و مهمان‌ها مهم‌ترین عوامل پیامدی می‌باشند. مدیر به عنوان یک رکن اساسی، هم در نقش مترجم برند، هم در نقش الگو و معلم، رسیدن به برند داخلی را ممکن می‌سازد. الگوی به‌دست‌آمده قابلیت آزمون و بازنگری در بخش‌های دیگر خدماتی را خواهد داشت، اما توصیه می‌شود این گونه مطالعات با تاکید بر زمینۀ مربوط، در بخش‌های دیگر گردشگری ایران نیز صورت گیرد.
کلیدواژه برند داخلی، مدیریت برند داخلی، مدیریت برند، هتل های تهران، الگوی مدیریت برند داخلی
آدرس دانشگاه علم و فرهنگ, دانشکده علوم گردشگری, گروه مدیریت گردشگری, ایران, دانشگاه علامه طباطبایی, دانشکده مدیریت و حسابداری, گروه مدیریت دولتی, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved