|
|
مبانی نظری اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام و روشهای اندازه گیری آن
|
|
|
|
|
نویسنده
|
قجاوند زیبا ,قجاوند سحر ,رساییان امیر
|
منبع
|
مطالعات حسابداري و حسابرسي - 1393 - دوره : 3 - شماره : 9 - صفحه:88 -101
|
|
|
چکیده
|
سرمایه گذاران برای انتخاب بهترین پرتفوی سرمایه گذاری نیازمند وجود اطلاعات دقیق هستند. گاهی این اطلاعات در بین سرمایه گذاران، به گونهای نامتقارن توزیع می گردد. به گونه ای که خریدار یا فروشنده معامله، فاقد اطلاعات یکسانی نسبت به انجام معامله دارند. این موضوع، منجر به پدیده عدم تقارن اطلاعاتی می گردد. عدم تقارن اطلاعاتی باعث متفاوت شدن قیمتهای پیشنهادی خرید و فروش توسط سرمایه گذاران میشود. این قیمتهای پیشنهادی سهام، در واقع تقریبی از هزینه رخداد یک معامله است و سرمایه گذاران این هزینه را برای انجام یک معامله فوری پرداخت مینمایند. به لحاظ اهمیت این موضوع، در این بخش، ابتدا مفهوم اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام پرداخته می شود؛ سپس در ادامه روشهای اندازه گیری این معیار ارایه میگردد.
|
کلیدواژه
|
دامنه تفاوت قیمت پیشنهادی ,بازارساز ,عدم تقارن اطلاعاتی
|
آدرس
|
دانشگاه اصفهان, ایران, سازمان آبفا استان اصفهان, ایران. دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه, ایران, سازمان امور مالیاتی کشور, ایران. دانشگاه مازندران, ایران
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|