>
Fa   |   Ar   |   En
   طراحی الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای فرامنطقه ای با رویکردی سیستمی  
   
نویسنده نیکوکار حسین غلام ,نجاتبخش اصفهانی علی ,شاه نظری علی ,موزیری قیری محمد
منبع مديريت اسلامي - 1392 - دوره : 21 - شماره : 1 - صفحه:241 -257
چکیده    هدف این تحقیق طراحی الگویی برای ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی است. تحقیق از نظر هدف، بنیادی و از نظر چگونگی به دست آوردن داده ها توصیفی است. متغیرهای مهم تاثیر گذار بر برند حلال با استفاده از مطالعات کتابخانه ای از ادبیات موضوع استخراج شد و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در ادامه، پرسشنامه دلفی در اختیار 30 نفر از متخصصان حوزه برند حلال در ایران قرار گرفت. با تکرار روش دلفی در چهار دور در نهایت متغیرهای خرد و کلان تحقیق مشخص شد و با بررسی نظر متخصصان، در نهایت 26 متغیر در قالب چهار دسته متغیر کلان به نام متغیرهای ساختاری، رفتاری، محتوایی و راهبردی شناسایی و الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی طراحی و اعتبارسنجی شد. با استفاده از الگوی معادلات ساختاری، الگوی استخراج شده مورد تایید قرارگرفت. علاوه بر آن اولویت متغیرهای شناسایی شده، تبیین ، تحلیل و تفسیر شد
کلیدواژه برند حلال ,عوامل محتوایی برند حلال ,عوامل ساختاری برند حلال ,عوامل رفتاری برند حلال ,عوامل راهبردی برند حلال
آدرس دانشگاه جامع امام حسین (ع), دانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع), ایران, دانشگاه پیام نور, استادیار دانشگاه پیام نور, ایران, دانشگاه پیام نور, عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور, ایران, موسسه آموزش عالی امین, دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی امین, ایران
پست الکترونیکی yaaligan90@gmail.com
 
     
   
Authors
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved