|
|
طراحی الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای فرامنطقه ای با رویکردی سیستمی
|
|
|
|
|
نویسنده
|
نیکوکار حسین غلام ,نجاتبخش اصفهانی علی ,شاه نظری علی ,موزیری قیری محمد
|
منبع
|
مديريت اسلامي - 1392 - دوره : 21 - شماره : 1 - صفحه:241 -257
|
|
|
چکیده
|
هدف این تحقیق طراحی الگویی برای ارتقای جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی است. تحقیق از نظر هدف، بنیادی و از نظر چگونگی به دست آوردن داده ها توصیفی است. متغیرهای مهم تاثیر گذار بر برند حلال با استفاده از مطالعات کتابخانه ای از ادبیات موضوع استخراج شد و مبنای روش دلفی قرار گرفت. در ادامه، پرسشنامه دلفی در اختیار 30 نفر از متخصصان حوزه برند حلال در ایران قرار گرفت. با تکرار روش دلفی در چهار دور در نهایت متغیرهای خرد و کلان تحقیق مشخص شد و با بررسی نظر متخصصان، در نهایت 26 متغیر در قالب چهار دسته متغیر کلان به نام متغیرهای ساختاری، رفتاری، محتوایی و راهبردی شناسایی و الگوی جامع ترفیع جایگاه برند حلال در بازارهای جهانی طراحی و اعتبارسنجی شد. با استفاده از الگوی معادلات ساختاری، الگوی استخراج شده مورد تایید قرارگرفت. علاوه بر آن اولویت متغیرهای شناسایی شده، تبیین ، تحلیل و تفسیر شد
|
کلیدواژه
|
برند حلال ,عوامل محتوایی برند حلال ,عوامل ساختاری برند حلال ,عوامل رفتاری برند حلال ,عوامل راهبردی برند حلال
|
آدرس
|
دانشگاه جامع امام حسین (ع), دانشیار دانشگاه جامع امام حسین(ع), ایران, دانشگاه پیام نور, استادیار دانشگاه پیام نور, ایران, دانشگاه پیام نور, عضو هییت علمی دانشگاه پیام نور, ایران, موسسه آموزش عالی امین, دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی موسسه آموزش عالی امین, ایران
|
پست الکترونیکی
|
yaaligan90@gmail.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|