>
Fa   |   Ar   |   En
   اثربخشی حکایت درمانی بر انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه  
   
نویسنده عسگری ندا ,ملکیها مرضیه
منبع زن و فرهنگ - 1395 - دوره : 8 - شماره : 30 - صفحه:47 -58
چکیده    هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان اثربخشی حکایت درمانی بر انگیزش تحصیلی و مولفه های آن بر دانش آموزان دختر دبیرستانی بود. نمونه شامل 32 دانش آموز دختر بود که به صورت تصادفی چند مرحله ای در گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. طرح پژوهش نیمه تجربی از نوع پیش آزمون و پس آزمون بود. ابزار پژوهش عبارت از انگیزش تحصیلی والرند (1989) بود. گروه آزمایش طی 11 جلسه 90 دقیقه ای به صورت گروهی، تحت حکایت درمانی قرار گرفتند. نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که حکایت درمانی انگیزش تحصیلی را افزایش داده است و از میان سه مولفه ی انگیزش تحصیلی، حکایت درمانی تنها بر افزایش انگیزش بیرونی موثر بود.
کلیدواژه انگیزش تحصیلی، حکایت درمانی
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر, ایران, دانشگاه غیرانتفاعی المهدی اصفهان, ایران
پست الکترونیکی dr.m.malekiha@gmail.com
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved