>
Fa   |   Ar   |   En
   رویکرد انتگرال به برنامه فلسفه برای کودکان (p4c)   
   
نویسنده اکبری احمد اکبری ,جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره ,شعبانی ورکی بختیار ,تقوی محمد
منبع پژوهش نامه مباني تعليم و تربيت - 1391 - دوره : 2 - شماره : 2 - صفحه:75 -98
چکیده    برای این برنامه بر اساس نظریه انتگرال ویلبر است. این دیدگاه متضمن چهار ربع است و می تواند به عنوان یک کل در نظر گرفته شود. به اعتقاد ویلبر، همه ابعاد واقعیت باید به عنوان یک کل مورد نظر قرار گیرد. بر اساس نظریه انتگرال در این مقاله فلسفه برای کودکان به عنوان یک کل (اولین) با چهار ساحت مرتبط به هم مورد بررسی قرار گرفته است. در نتیجه این برنامه به منزله یک فرایند شبیه روش سقراطی و اجتماع پژوهشی مورد نظر لیپمن است، همچنین، رویکردی تاریخی است آن گونه که گُردر در «دنیای سوفی» دنبال می کند و داستان فلسفی جهان شمولی است آن گونه که فیشر در کتاب «داستان هایی برای فکر کردن» و پیکمال در اثر «حکایت های فلسفی» جهان به آن پرداخته اند و در نهایت برنامه ای است فرهنگ وابسته نظیر آنچه متفکر دانمارکی یسپرسن خاطر نشان می کند.
کلیدواژه فلسفه برای کودکان ,رویکرد فرایندی ,رویکرد محتوایی ,نظریه انتگرال ,Philosophy for Children ,Process approach ,Content approach ,Integral theory
آدرس دانشگاه فردوسی مشهد, ایران, دانشگاه فردوسی مشهد, دانشیار , ایران, دانشگاه فردوسی مشهد, استاد, ایران, دانشگاه فردوسی مشهد, دانشیار, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved