>
Fa   |   Ar   |   En
   شبکه‌های اجتماعی دانشجویی در فرایند یادگیری نوآوری: مرور نظام‌مند مقاله‌های علمی پژوهشی (95-1385)  
   
نویسنده باقری امین ,یمنی دوزی سرخابی محمد ,فراستخواه مقصود ,خراسانی اباصلت
منبع پژوهش نامه مباني تعليم و تربيت - 1397 - دوره : 8 - شماره : 1 - صفحه:92 -115
چکیده    هدف اصلی این پژوهش، بررسی نقش شبکه‌های اجتماعی در فرایند یادگیری نوآوری دانشجویان در مقاله‌های علمی پژوهشی مرتبط می‌باشد. برای دستیابی به این هدف از روش مرور نظام‌مند بهره گرفته شد که برمبنای مفهوم نظری «شبکه یادگیری نوآوری»، جست‌وجو در مقاله‌ها و ترکیب و بررسی یافته‌ها صورت گرفت. جامعه آماری مورد مطالعه شامل مجموعه مقاله‌های علمی پژوهشی منتشرشده در سال‌های 951385 می باشد که به شیوه نمونه‌گیری هدفمند و دردسترس انتخاب شدند. نتایج حاصل از تحلیل، ترکیب و مقوله بندی داده های موردنظر حاکی از عدم‌توجه عمیق به خصوصیات و پویایی‌های متنوع شبکه‌های اجتماعی در فرایند یادگیری نوآوری در مقاله‌های مورد بررسی است. همچنین، در ادامه برخی کارکردهای تاثیرگذار شبکه روابط دانشجویان اشاره شده است و درمقابل، یافته‌های متناقض نیز مشاهده می‌شود که نیازمند تامل و بررسی عمیق‌تری در شبکه‌های دانشجویی در مسیر ارزش‌آفرینی است.
کلیدواژه آموزش عالی، شبکه‌های اجتماعی، شبکه یادگیری نوآوری، شبکه‌های دانشجویی
آدرس دانشگاه شهید بهشتی, دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی, ایران, دانشگاه شهید بهشتی, گروه آموزش عالی, ایران, موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی, گروه برنامه ریزی آموزش عالی, ایران, دانشگاه شهید بهشتی, گروه آموزش عالی, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved