|
|
ماهیت تربیت اخلاقی از نظر فردی یا جمعی بودن از دیدگاه علامه طباطبایی(ره)
|
|
|
|
|
نویسنده
|
وجدانی فاطمه ,ایمانی محسن ,اکبریان رضا ,صادق زاده قمصری علیرضا
|
منبع
|
پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي - 1392 - دوره : 21 - شماره : 18 - صفحه:11 -23
|
|
|
چکیده
|
هدف مقاله این است که ابتدا ماهیت تربیت اخلاقی را از دیدگاه فردی یا جمعی بودن مشخص سازد و سپس دلالتهای تربیتی و اجتماعی آن را بیان کند. این پژوهش از نوع بنیادی ـ کاربردی، و روش آن، توصیفی ـ تحلیلی است. یافته ها نشان داد که تربیت اخلاقی در دیدگاه علامه ماهیتی جمعی دارد و صرفا قایم به اصلاح فرد نیست؛ بلکه لازم است بخشی از برنامه جامع تربیت اخلاقی به ساماندهی وضعیت اخلاقی جامعه اختصاص یابد؛ لذا در این مقاله ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل جامعه تربیتی، راهبردهایی در دو سطح مدرسه و کل جامعه برای اثر بخشی بیشتر برنامه تربیت اخلاقی پیشنهاد شده است.
|
کلیدواژه
|
تربیت اخلاقی در جامعه ,ماهیت جامعه و اخلاق ,نظر تربیتی علامه طباطبایی ,جامعه تربیتی و دینی
|
آدرس
|
دانشگاه تربیت مدرس, دانشجوی دکتری فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تربیت مدرس, ایران, دانشگاه تربیت مدرس, استادیار دانشگاه تربیت مدرس, ایران, دانشگاه تربیت مدرس, استاد دانشگاه تربیت مدرس, ایران, دانشگاه تربیت مدرس, استادیار دانشگاه تربیت مدرس, ایران
|
پست الکترونیکی
|
ali_sadeq@modares.ac.ir
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|