>
Fa   |   Ar   |   En
   مولفه‌های ادبیات تعلیمی و تربیتی ‌رضوی در سینمای مستند ایران مورد‌کاوی: مستند رضای رضوان، اثر مجید مجیدی)  
   
نویسنده صفری رضا ,بنی اردلان اسماعیل ,یامین پور وحید ,شریف زاده محمد رضا
منبع پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي - 1397 - دوره : 26 - شماره : 40 - صفحه:103 -117
چکیده    با‌توجه‌به اهمیت مفهوم تعلیم‌وتربیت رضوی و لزوم ایجاد و نشر آن در جامعه، هدف این پژوهش، بررسی این مفاهیم در سینمای مستند «رضای رضوان» بوده‌ است. روش این تحقیق، ترکیبی (کمّی و کیفی) است. مهم‌ترین مولفه‌ها و مصادیق تعلیم‌وتربیت رضوی در فیلم «رضای رضوان» عبارتند از: 1. امید به خدا؛ 2. تلاش برای رسیدن به اهداف؛ 3. دوری از آرزوهای خیالی؛ 4. امید به گذشت از خطا؛ 5. تمرکز بر واقع‌بینی و پذیرش حقایق؛ 6. امید به آینده. یافته‌ها بیانگر این است که نشر آموزه‌های رضوی در جامعه، وجود نظام تعلیمی و تربیتی، تغییر در محتوای فیلم‌های تعلیمی با اندیشه رضوی، استفاده از اندیشه‌های رضوی در امور جامعه، ایجاد محیط امن و فضای سالم و وجود مدیران دولتی و غیردولتی متخصص و آشنا به ادبیات تعلیمی ‌رضوی، به افزایش روحیه تعلیمی و تربیتی رضوی بین مردم خصوصاً جوانان خواهد انجامید.
کلیدواژه تعلیم‌وتربیت ‌رضوی، فیلم مستند، امید
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, دانشکده هنر, ایران, دانشگاه هنر, گروه پژوهش هنر, ایران, دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق, دانشکده حقوق, ایران, دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی, دانشکده هنر, گروه پژوهش, ایران
پست الکترونیکی m2_sharifzadeh1@yahoo.com
 
   Components of Razavi’s Educational Literature in Iranian Documentary Cinema Case Study: “Rezaye Rezvan” Documentary by Majid Majidi  
   
Authors Sharifzadeh Mohammad Reza ,Safari Reza ,Yaminpour Vahid ,bani ardalan esmaeil
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved