فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دید قرآن کریم
|
|
|
|
|
نویسنده
|
محمدزاده زینب ,صالحی کیوان
|
منبع
|
پژوهش در مسائل تعليم و تربيت اسلامي - 1396 - دوره : 25 - شماره : 37 - صفحه:79 -100
|
|
|
چکیده
|
ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از مهمترین انواع ارزشیابی آموزشی است که کیفیت آن نقش بسیار تاثیرگذاری بر تعالی یا تباهی فرد و جامعه دارد. مفهوم ارزشیابی پیشرفت تحصیلی نیز مانند بسیاری از مفاهیم پرکاربرد در حوزههای مختلف علوم، در گذر زمان متحول شده است. ارزشیابی کیفی توصیفی در سالهای اخیر و با تحولات نظام آموزشی کشور به بحث روز ارزشیابی پیشرفت تحصیلی کشور مبدّل شده است. بررسی ترجمان آیات قرآن کریم به روش کیفی و با تکیه بر روش تحقیق «نظریه برخاسته از دادهها» به استنباطی علمی کیفی و نوین از «فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی از دید قرآن کریم» منتهی شد. این فرایند در قالب 18 اصل و شش گام عملی قابل ارائه است.
|
کلیدواژه
|
فرایند ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، قرآن کریم، نظام آموزشی، نظریه برخاسته از دادهها
|
آدرس
|
دانشگاه تهران, دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, ایران, دانشگاه تهران, دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی, ایران
|
پست الکترونیکی
|
keyvansalehi@ut.ac.ir
|
|
|
|
|