>
Fa   |   Ar   |   En
   تاثیر بازاریابی درونی بر هوش سازمانی درموسسات فناور  
   
نویسنده مصلح عبدالمجید ,بحرینی زاده منیجه ,اله یاری بوزنجانی احمد
منبع پژوهش هاي مديريت منابع انساني - 1392 - دوره : 5 - شماره : 2 - صفحه:31 -52
چکیده    ازجمله مسایلی که امروزه برای بسیاری از موسسات و شرکت‌ها به دغدغه مبدل شده، چگونگی چیرگی بر پویایی‌های محیطی و پیشگامی در بازارهای متلاطم امروزی است. چنین امری، در پرتو هوش سازمانی بالا در برابر محیط سازمان و به‌دنبال آن پاسخ‌گویی مناسب نسبت به آن تغییرات به‌خوبی محقق می‌گردد؛ اما چنین موفقیتی در گام نخست مستلزم توجه به بازار درونی سازمان یا به‌عبارتی نیروی انسانی شایسته‌ای است که بار کسب مزیت رقابتی پایدار را بر دوش می‌کشد.هدف از انجام مطالعه‌ی حاضر بررسی تاثیر هر یک از ابعاد بازاریابی درونی بر هوش سازمانی در موسسات فناور است. بر این اساس، تعداد 39 شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری فارس مورد مطالعه قرار گرفتند. اطلاعات مورد نظر از طریق توزیع و جمع‌آوری پرسشنامه استاندارد در بین 93 نفر از کارکنان به‌دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار smart plsاستفاده گردید و مشخص شد؛ تاثیر هر یک از مولفه‌های بازاریابی درونی بر هوش سازمانی، مثبت و معنا‌دار است.
کلیدواژه بازاریابی درونی ,هوش سازمانی ,ارتباطات درونی ,توسعه‌ی منابع انسانی ,نظام پاداش‌دهی.
آدرس دانشگاه خلیج فارس, ایران, دانشگاه خلیج فارس, ایران, دانشگاه خلیج فارس, ایران
 
     
   
Authors
  
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved