|
|
عوامل انگیزشی ارتباطات اثربخش در سازمانهای دانشمحور
|
|
|
|
|
نویسنده
|
جعفری مصطفی ,اخوان پیمان ,ضرغامی حمیدرضا ,سبزیکاران اسماعیل
|
منبع
|
پژوهش هاي مديريت منابع انساني - 1390 - دوره : 2 - شماره : 1 - صفحه:141 -165
|
|
|
چکیده
|
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل موثر بر «مدیریت اثربخش ارتباطات مبتنی بر انگیزش کارکنان دانشی در سازمان های دانشمحور» است که پس از بررسی وسیعِ ادبیات موضوع، این عواملْ شناسایی و مدل اولیهی پژوهش استخراج گردید. رویکرد پژوهش کاربردی و روش اجرای آن توصیفی پیمایشی می باشد. نتایج، نشان داد که اصلی ترین عوامل مدل برای دستیابی به اهداف پژوهش «اعتماد سازمانی، توجه به کیفیت کار و اهمیتدادن به افکار خلاقانه و فعالیت-های نوآورانه، سبک های مدیران در ارتباطات و تعاملات با کارکنان دانشی، انجام کار تیمی و پروژه ای اثربخش، وجود اصول و ارزش های اخلاقی فراگیر، ایجاد روندهای پایدار بهجای اتکا بر اشخاص» می باشد.
|
کلیدواژه
|
سازمان های دانشمحور ,کارکنان دانشی ,ارتباطات اثربخش ,انگیزش ,اعتماد ,Knowledge-Based Organizations ,Knowledge Workers ,Effective Communication ,Motivation ,Organizational Trust
|
آدرس
|
دانشگاه علم و صنعت ایران, عضو هیات علمی دانشکدهی مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران, ایران, دانشگاه صنعتی مالک اشتر, عضو هیات علمی دانشکدهی مهندسی صنایع دانشگاه مالک اشتر تهران , ایران, دانشگاه علم و صنعت ایران, نویسندهی مسوول: کارشناس ارشد مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت ایران , ایران, دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری, عضو هیات علمی و مربی دانشکدهی مدیریت دانشگاه هوایی شهید ستاری تهران , ایران
|
پست الکترونیکی
|
sabz.ss@gmail.com
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Authors
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|