>
Fa   |   Ar   |   En
   احصای ویژگی‌ها و شاخص‌های فرماندهان گروهان‌های آموزشی(موردمطالعه: یکی از مراکز آموزش عالی سپاه)  
   
نویسنده خانی مهدی ,رئیسی حمید ,بیگلری محمد
منبع پژوهش هاي مديريت منابع انساني - 1398 - دوره : 11 - شماره : 4 - صفحه:9 -37
چکیده    شناسایی ویژگی‌ها و شاخص های کارکنان کلیدی و تاثیرگذار در مراکز آموزشی و دانشگاهی اولین‌گام فرایند تربیت و آموزش است و از آنجاکه سپاه پاسداران، باید از مستعدترین افراد در مشاغل فرماندهی و مدیریتی بهره ببرد؛ هدف پژوهش حاضر، شناسایی و اولویت بندی ویژگی ها و شاخص های فرمانده گروهان آموزشی متناسب با الگوی تحول و تعالی سپاه است. پژوهش حاضر به روش آمیخته انجام شد. در بخش مطالعه کیفی، نمونه گیری هدف مند ازطریق مصاحبه با 12 نفر از فرماندهان و مدیران آموزشی تا رسیدن به مرحله اشباع نظری و یافته ها با روش تحلیل محتوا تحلیل شد. در بخش کمی، پرسشنامه محقق ساخته که پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 0.88 محاسبه شد بین 66 نفر از فرماندهان گروهان های آموزشی با روش نمونه گیری تصادفی، توزیع و جمع آوری شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با تایید استاد راهنما و چند نفر از اعضای هیئت علمی و روایی سازه نیز ازطریق تحلیل عاملی اکتشافی تایید شد. بررسی وضعیت و اولویت بندی ابعاد، شاخص ها و ویژگی ها با آزمون های t تک‌نمونه ای و فریدمن در نرم‌‌افزارspss25  انجام شد. نتایج پژوهش به شناسایی20 ویژگی و 8 شاخص در بعد شایستگی‌های عمومی و 42 ویژگی و 9 شاخص در بعد  شایستگی های حرفه ای منجر شد.
کلیدواژه فرمانده گروهان آموزشی، الگوی تحول و تعالی، شایستگی‌ها، سپاه
آدرس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام), دانشکده فرماندهی و مدیریت ولایت سپاه, ایران, دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام, ایران, دانشگاه جامع امام حسین(ع), ایران
پست الکترونیکی m.biglari32@yahoo.com
 
   Identifying the Characteristics and Indicators of the Commanders of Training Companies in Accordance with the Pattern of Transformation and Excellence Plan of Sepah(Case Study: A Higher Education Center of Sepah)  
   
Authors Biglari Mohammad ,raisi hamid ,khani mahdi
Abstract    Identifying the characteristics of key and influential employees of educational centers is the first step in the process of education. Since the Islamic Republic Revolutionary Guards Corps need to employ the most talented members for command and management positions, this research is intended to identify and arrange the characteristics and indicators of the commanders of educational companies in accordance with the pattern of Transformation and Excellence Plan of Sepah. This is a mixed research. In the qualitative part of the study, purposeful sampling method was used through interviewing 12 educational commanders and managers up to theoretical saturation. The results were analyzed through content analysis method. In the quantitative section, a researchermade questionnaire, with a reliability of 0.88 calculated through Cronbach’s alpha coefficient, was distributed among 66 commanders of the educational centers selected by random sampling. The face validity and content validity of the questionnaire was confirmed by the supervisor and a number of faculty members, and the construct validity was confirmed through exploratory factor analysis. The status and prioritization of dimensions, indices and characteristics were tested by onesample ttest and Friedman test by SPSS25 software. The study resulted in the identification of 20 characteristics and 8 indicators in the field of general competencies, and 42 characteristics and 9 indicators in the field of professional competencies.
Keywords
 
 

Copyright 2023
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved