>
Fa   |   Ar   |   En
   تبیین رفتار جنون خرید  
   
نویسنده سهرابی روح الله ,رضایی راد مصطفی ,موسوی مونیکا
منبع كاوشهاي مديريت بازرگاني - 1398 - دوره : 11 - شماره : 21 - صفحه:269 -294
چکیده    جنون خرید به‌عنوان خریدی مزمن و تکرارشونده توصیف‌شده است که یک پاسخ ابتدایی و اولیه به رویدادها یا احساسات منفی هست. تحقیق حاضر ازنظر هدف کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی پیمایشی است. این پژوهش به شناسایی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی موثر بر رفتار جنون خرید در میان بانوان شهر خرم‌آباد هست. جامعه آماری نامحدود فرض شده لذا با استفاده از جدول کرج سی و مورگان 384 نفر به شیوه تصادفی نمونه‌گیری شدند. در راستای تلاش برای شناسایی عوامل اساسی موثر بر جنون خرید، بررسی پژوهش‌های پیشین و همچنین پرسشنامه طراحی شد و تحلیل‌ها بر روی آن‌ها با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری توسط نرم‌افزار لیزر انجام شد. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد هر سه عامل اصلی موثر بر رفتار جنون خرید یعنی عوامل فردی، خانوادگی و محیطی در رفتار جنون خرید تاثیرگذار است و از بین ابعاد مربوط به عوامل اصلی تمامی ابعاد به‌غیراز سن با رفتار جنون خرید موثر هستند و فرضیات فرعی مربوط به آن‌ها تائید شدند.
کلیدواژه رفتار جنون خرید، بانوان خرم‌آباد، مدل یابی معادلات ساختاری
آدرس دانشگاه بوعلی سینا, دانشکده علوم اقتصادی و اجتماعی, گروه حسابداری, ایران, دانشگاه بوعلی سینا, دانشکده مدیریت و حسابداری رزن, گروه مدیریت, ایران, موسسه آموزش عالی گنج‌نامه, دانشکده مدیریت, گروه مدیریت, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved