>
Fa   |   Ar   |   En
   ارزیابی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش‌های هیجانی و چشم و هم‌چشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی در ایران  
   
نویسنده شیخ اسماعیلی سامان ,مولایی سوران
منبع كاوشهاي مديريت بازرگاني - 1396 - دوره : 9 - شماره : 18 - صفحه:159 -188
چکیده    رفتار خرید مشتری، توسط مجموعه ای از رفتارهای اجتماعی هدایت می شود. هدف اصلی پژوهش، ارائه الگوی اثرات نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش‌های هیجانی و چشم و هم‌چشمی بر روی قصد خرید کالاهای با برند خارجی است. به این منظور، کلیه مشتریان مجتمع های عرضه کننده لوازم الکترونیکی در سطح شهر سنندج به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. از نِگرِ روش‌شناسی، پژوهش حاضر از نوع پیمایشی کاربردی بوده و مبتنی ‌بر روش‌های توصیفی زمینه‌یابی است. داده‌های موردنیاز، از طریق ترکیب و تجمیع چند پرسشنامه استاندارد با ملحوظ نمودن اصلاحات صوری جمع آوری شده است. محتوای عوامل احصاء شده با نظر خبرگان و سپس اعتبار سازه آزمون با استفاده از روش های تحلیل عاملی و شاخص kmo تایید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرها محاسبه و تایید گردید. یافته های نهایی پژوهش نشان می دهد که متغیرهای مطرح‌شده، پیش بین های مناسبی از قصد خرید محصولات و برندهای خارجی هستند. بنابراین می‌توان اذعان کرد که نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش های هیجانی و چشم و هم‌چشمی هر کدام به نوعی و با شدت خاصی میزان تمایل و گرایش به خرید محصولات با برندهای خارجی  را تحت تاثیر قرار می دهند. سایر نتایج، حاکی از برازش و درجه تقریب مناسب مدل پیشنهادی در جامعه مورد مطالعه است.
کلیدواژه نوگرایی مصرف کنندگان، ارزش های هیجانی، چشم‌وهم‌چشمی، قصد خرید، برند خارجی
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, گروه مدیریت, ایران, دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج, باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved