>
Fa   |   Ar   |   En
   تحلیل تاثیر کارآفرینی گرایی بر بازارگرایی در جهت بهبود عملکرد شرکت های تولیدی قطعات خودرو  
   
نویسنده علیان مژده ,رضایی دولت آبادی حسین
منبع كاوشهاي مديريت بازرگاني - 1396 - دوره : 9 - شماره : 18 - صفحه:61 -81
چکیده    کارآفرینی گرایی از مطالعاتی نشات گرفته که تعیین استراتژی را برحسب الگوهای عمل یا سبک های تصمیم گیری ملاحظه می نماید. شرکت ها با ارائه محصولات جدید و منحصر به فرد مطابق با نیازهای مشتریان می توانند سهم بیشتری از بازار محصول را به خودشان اختصاص دهند. هدف این پژوهش که از نوع توصیفی همبستگی است، بررسی تاثیر کارآفرینی گرایی و ابعاد آن بر بازارگرایی و سپس تاثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکت های قطعه ساز خودرو است. به این منظور، پرسشنامه ای برای سنجش این متغیرها طراحی گردید.آلفای کرونباخ برای کارآفرینی گرایی 0/88 و برای بازارگرایی 0/90 و برای عملکرد 0/77 به دست آمد. نتایج pls نشان داد که مقدارt محاسبه شده بزرگتر از 2 بوده و نشان دهنده معنادار بودن تاثیر کارآفرینی گرایی بر بازارگرایی و سپس تاثیر بازارگرایی بر عملکرد دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه حاکی از تاثیر بعد ریسک پذیری و پیشگامی بر بازارگرایی پاسخگو و مبتکرانه دارد. همچنین بازارگرایی پاسخگو و مبتکرانه بر عملکرد شرکت های قطعه سازی تاثیرگذار بود.
کلیدواژه کارآفرینی گرایی، بازارگرایی، عملکرد شرکت، شرکت های قطعه ساز خودرو
آدرس دانشگاه اصفهان, ایران, دانشگاه اصفهان, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved