>
Fa   |   Ar   |   En
   رابطه علّی تعاملات آموزشی با رضایت تحصیلی از طریق میانجی‌گری خودتنظیمی ‌تحصیلی  
   
نویسنده سواری کریم
منبع دست آوردهاي روان شناختي - 1394 - دوره : 4 - شماره : 2 - صفحه:171 -188
چکیده    در تحقیق حاضر، رابطه علّی تعاملات آموزشی با رضایت تحصیلی از طریق میانجی‌گری خودتنظیمی‌تحصیلی مورد مطالعه قرار گرفت. دانشجویان دانشگاه پیام نور اهواز (1392) جامعه آماری تحقیق حاضر را تشکیل داده‌اند که از بین آن‌ها 500 نفر به صورت تصادفی چند مرحله‌ای انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه‌های تعاملات آموزشی، رضایت تحصیلی و خودتنظیمی ‌تحصیلی استفاده گردید. نتیجه نشان داد که تعاملات آموزشی (تعامل دانشجو- دانشجو، تعامل دانشجو- استاد و تعامل دانشجو- محتوا) با رضایت تحصیلی رابطه علّی مثبت و رابطه تعامل دانشجو- دانشجو و دانشجو- محتوا با رضایت تحصیلی از طریق خودتنظیمی ‌تحصیلی معنی‌دار اما مسیر تعامل دانشجو- استاد به رضایت تحصیلی از طریق یادگیری خودتنظیمی ‌معنی‌دار نشد. بر مبنای تحقیق حاضر پیشنهاد می‌شود برای ‌ایجاد رضایت تحصیلی، تقویت تعامل دانشجو- دانشجو و دانشجو- محتوا در دانشجویان بسیار ضروری است
کلیدواژه تعامل دانشجو- استاد ,تعامل دانشجو- محتوا ,دانشجو- دانشجو ,رضایت تحصیلی ,خودتنظیمی تحصیلی ,student-student interaction ,student-professor interaction ,student-content interaction ,self-regula
آدرس دانشگاه پیام نور, دانشیارو عضو هیات علمی گروه روانشناسی تربیتی دانشگاه پیام نور, ایران
پست الکترونیکی k_sevari@pnu.ac.ir
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved