>
Fa   |   Ar   |   En
   بررسی رابطه هوش رقابتی مدیران با نوین‌ سازی صنایع کوچک  
   
نویسنده بوداقی خواجه‌نوبر حسین ,اسگندری کریم ,رستم‌زاد رضا
منبع مديريت بهره وري - 1395 - دوره : 10 - شماره : 37 - صفحه:81 -106
چکیده    با ظهور فن آوری های جدید انفورماتیک، تحولاتی در توانایی های واحدهای صنعتی، روش های تولید و توزیع و ساختار تشکیلاتی بنگاه ها ایجاد شده که بر اهمیت رشد و توسعۀ صنایع کوچک و متوسط در ساختار صنعتی کشورها افزوده است. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطۀ هوش رقابتی مدیران با نوین سازی صنایع کوچک استان آذربایجان شرقی می باشد. در این پژوهش، ابعاد هوش رقابتی بر اساس نظریۀ دانشکدۀ مدیریت فرانسه (gtilab) شامل آگاهی های تجاری، وضعیت رقبا، فن آوری تکنیکی و راهبردی اجتماعی با شاخص های نوین سازی صنایع کوچک تعیین شده است. جامعۀ آماری پژوهش، مدیران صنایع کوچک سازمان مورد مطالعه به تعداد 2713 نفر می باشد. حجم نمونۀآماری با استفاده از رابطۀ کوکران 337 به دست آمده است. روش نمونۀگیری به صورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسش نامه محقق ساخته می باشد. مدل ارائه شده با استفاده از معادلات ساختا ری (sem) با حداقل مربعات جزئی (pls) مورد آزمایش قرار گرفت. نتایج حاصل از داده های جمع آوری شده از مدیران صنایع کوچک استان آذربایجان شرقی نشان می دهد که هوش رقابتی بر ابعاد چهارگانۀ آن با نوین سازی صنایع کوچک مورد مطالعه، تاثیر مثبت و معناداری وجود دارد
کلیدواژه هوش ,رقابت ,هوش رقابتی ,صنایع کوچک ,نوین‌سازی صنایع کوچک
آدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز, گروه مدیریت, ایران, دانشگاه پیام نور, گروه مدیریت دولتی, ایران, دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه, گروه مدیریت, ایران
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved