>
Fa   |   Ar   |   En
   تحلیل تطبیقی استنادهای پایان‌نامه‌های دکترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس  
   
نویسنده پناهی عبدالعظیم ,مومنی عصمت ,اکبری محمد ,کمال نژاد عالیه
منبع پژوهشنامه علم سنجي - 1395 - دوره : 2 - شماره : 1 - صفحه:77 -98
فایل تمام متن
چکیده    هدف: هدف پژوهش حاضر تحلیل تطبیقی استنادهای پایان‌نامه‌های دکترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس می‌باشد. روش‌شناسی: روش پژوهش حاضر از نوع توصیفی-تحلیلی است و جامعۀ مورد ‌مطالعه شامل تمامی منابع مندرج در فهرست منابع و مآخذ 103 پایان‌نامۀ دکترای روان‌شناسی عمومی دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس می‌باشد. برای تجزیه و تحلیل داده‌های پژوهش حاضر از نرم‌افزار مایکروسافت اکسل استفاده گردید. دریافت: 01/06/1394پذیرش: 12/12/1394 یافته‌ها: طبق یافته‌های پژوهش، در دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس، مجلات لاتین به‌ترتیب با 69/44 درصد و 14/55 درصد، بیشترین استنادها را از لحاظ نوع منبع به خود اختصاص داده‌اند و زبان انگلیسی به‌ترتیب با 28/72 درصد و 84 درصد، زبان غالب مورد‌استناد بوده و دوره‌های زمانی1380 تا 1384 و1370 تا 1374 بیشترین استنادها را به نسبت سایر دوره‌ها به‌دست آورده‌اند. میانگین تعداد استناد در این دو دانشگاه نیز 71/131 و 26/129 استناد محاسبه شده و مجلات هسته و پراستناد و مولّفان و کتب پربسامد هم شناسایی شدند. ‌ام. پی. سلیگمن در دانشگاه علامه طباطبایی و پریرخ دادستان در دانشگاه تربیت مدرس به‌عنوان پراستننادترین مولفان فارسی و لاتین شناخته شده‌اند. پایان‌نامه‌ها و کتب لاتین به‌ترتیب با 6 و 9/20 سال کمترین و بیشترین نیم‌عمر را در دانشگاه‌های مذکور به‌دست آورده‌اند. نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد که وضعیت استنادی پایان‌نامه‌های این دو دانشگاه از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار است.
کلیدواژه تحلیل استنادی، کتاب‌سنجی، مجلات هسته، نیم‌عمر، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه تربیت مدرس، پایان‌نامه‌ها (دکتری)
آدرس دانشگاه علامه طباطبایی , دانشگاه علامه طباطبایی , دانشگاه شهید چمران اهواز , آموزش و پرورش استان گلستان
پست الکترونیکی alieh.kamalnejad@gmail.com
 
 

Copyright 2015
Islamic World Science Citation Center
All Rights Reserved